Współczesny świat na każdym kroku zachęca nas do podkreślania swojej odrębności. Spersonalizowane gadżety doskonale sprawdzają się jako prezenty dla rodziny i przyjaciół. Właśnie dlatego torby, koszulki, kubki, poduszki, czapki i wiele innych – z wybranym przez nas nadrukiem, przedstawiającym ulubioną serialową postać, wykonawcę, inspirujący cytat czy też własną artystyczną ekspresję stają się w ostatnich latach tak bardzo popularne. W jaki sposób możemy przedmiotom nadawać nasz osobisty styl? Czy można w ten sposób wypromować swoją osobistą markę? Zapraszam do lektury i poznania odpowiedzi na postawione pytania.
Jednym z najpopularniejszych produktów tekstylnych w poligrafii jest torba bawełniana, która znalazła szerokie zastosowanie w działaniach promocyjnych i reklamowych. Ich popularność rozpoczęła się mniej więcej 10 lat temu, kiedy to zaczęła wzrastać świadomość, że reklamówki z polietylenu szkodzą środowisku. Jako że są to wyroby ekologiczne, powstawały z myślą o naturze, a większość marek wykorzystała tę modę, zaznaczając swój udział w kształtowaniu świata. Z upływem czasu zaczęto kłaść coraz większy nacisk na funkcjonalność toreb, których rolą, oprócz niewątpliwej ekologiczności, miała być również praktyczność. Dzisiaj starannie dobiera się materiał, który musi być mocny, wytrzymały i łatwy w konserwacji. Zwraca się dużą uwagę na jej walory estetyczne, żeby ktoś, kto taką torbę dostanie lub kupi, chętnie jej używał. Ze względów praktycznych oraz tych, jaki dają możliwości obróbki, wygrywają torby bawełniane. Można je łatwo zafarbować na dowolny kolor, czy też nadrukować na niej różnymi technikami wielokolorową grafikę, logo, czy napis. Marki nadążające za trendami wykorzystują je jako doskonałe i niedrogie nośniki reklamowe, dzięki którym można w prosty sposób zapisać się w pamięci klientów czy kontrahentów, budując niejako przy okazji świadomość marki.
Jeśli chcemy być jako marka postrzegani pozytywnie i kojarzeni ze stosowaniem produktu w duchu zero waste, wybierzmy torbę z nadrukiem. Umieszczone na niej dobre hasło reklamowe może być doskonałym pomysłem na kampanię promocyjną lub wizerunkową.
Technik nanoszenia druku na tekstylia jest wiele. Do tych najpopularniejszych i najczęściej stosowanych są:
*sitodruk, w którym formą drukową jest szablon, który nakłada się na drobną siatkę tkaną, metalową albo wykonaną z włókien syntetycznych, a odbitka na tkaninie powstaje na skutek przetłaczania farby przez matrycę;
*DTG, będący nowoczesną technologią druku cyfrowego, w której głowice drukujące i tusze są zmodyfikowane i dostosowane do druku na tkaninach. Doskonale oddaje ona głębię kolorów, nadruk jest intensywny i trwały, a jednocześnie nie tworzy efektu grubej warstwy farby;
*termotransfer, znany też jako sitodruk pośredni, gdzie nadruk wykonywany jest na papierze lub folii transferowej z wykorzystaniem sita, który następnie może być przetransferowany na tkaninę na prasie transferowej pod odpowiednim ciśnieniem oraz we właściwej temperaturze;
*sublimacja, w procesie której wydruk wykonywany jest specjalnymi tuszami, nanoszonymi na papier do sublimacji (transferowy), a następnie nadruk jest przenoszony na odzież za pomocą prasy o wysokiej temperaturze.