Promowanie produktu czy usługi to bardzo ważne zadanie w marketingu. Tego typu prace zlecane są zazwyczaj wykwalifikowanym hostessom, oprócz ich umiejętności prezentowania produktu, bardzo ważne jest to, w jaki sposób będą ubrane. Dlaczego ubiór jest tak ważny w wykonywaniu tej pracy? Jak dobrze ubrać hostessy? Zastanówmy się nad tym!
Ubiór dla hostessy to element promowania produktu, jeśli będzie on porządny, to na pewno przyciągnie uwagę wielu klientów, a to przełoży się na rozpoznawanie danej marki. Ciekawe i wyróżniające się ubranie to podstawa do zdobycia odbiorców w punkcie sprzedaży, jak i w serwisach społecznościowych. Zazwyczaj hostessa pracuje w koszulce lub koszuli nawiązującej do firmy, lub produktu, który ma reklamować. W trakcie realizacji zleceń hostessy spotykają się z różnymi praktykami dotyczącymi ubioru i dress code. Bywa i tak, że garderobę zapewnia dany zleceniodawca lub sama agencja hostess. Zazwyczaj jednak hostessa dostaje tylko pewne wytyczne dotyczące ubioru, który we własnym zakresie musi sobie zapewnić. Dlatego profesjonalna hostessa w swojej garderobie ma odpowiednie stroje w podstawowych stylach kodu ubioru, a są nimi:
Wybór jest więc spory i można go idealnie dopasować do danej sytuacji!
W zależności od rodzaju promocji oraz pory roku można wyróżnić kilka zasadniczych grup, na które można podzielić stroje dla hostess, a są nimi:
Warto więc jeszcze raz podkreślić, że hostessy mają pewne zasady związane z ubiorem a ich przestrzeganie wskazuje na poziom profesjonalizmu!