Reklama dźwignią handlu, to zdanie słyszał niemal każdy, kto przechodził obok tematu związanego z marketingiem i budowaniem wizerunku. W przypadku niektórych branż takich jak branża gastronomiczna na świadomość klienta i identyfikację klienta z marką możemy pracować wielowymiarowo. Jak zaprojektować niebanalny ubiór obsługi kelnerskiej bądź restauracji?
Strój kelnerski podobnie jak strój barmański powinien być schludny i czysty, nie oznacza to, że musi wiać nudą. Z całą pewnością warto i trzeba zadbać, aby pracownicy z obsługi nie byli w swojej prywatnej odzieży. Raz jest to niezgodne z wymogami sanepidowskimi związanymi z obcowaniem z jedzeniem, dwa nie mogą nie różnić się od gości. Dress code gastronomiczny nie musi składać się z białej koszuli, sztywnego uniformu z zapaskami. Chcąc zbudować modny i jednocześnie zgodny z kanonami strój kelnerski można rozważyć takie elementy garderoby jak koszula, bluzka, w jednym kolorze bądź wzorze dla danej grupy zawodowej, świetnie prezentują się t-shirty z nadrukiem zwłaszcza w lokalach o casualowym charakterze. Wykończeniem stroju poza spodniami, spódnicą mogą stać się kamizelka, żakiet, marynarka. Jeśli chodzi o zapaski, mogą być użyte zarówno te dłuższe, krótkie, jak i bardzo długie, niekiedy z doszytą kieszonką. Często spotykane są zarówno w męskiej, jak i damskiej załodze, muchy, krawaty, apaszki, czy szelki.
Wybierając stroje kelnerskie, warto zadbać o odpowiednie ich oznakowanie logotypem firmy, w formie znaczka, loga, a czasem może nawet i sentencji ze wplecionym obrazkiem. Możliwości jest wiele. Ograniczeniem jest jedynie wyobraźnia klienta. Najbezpieczniej zwrócić się do producenta odzieży reklamowej i powierzonej, gdyż różnorodność możliwych rozwiązań może przysporzyć po ból głowy o dobór odpowiednich 2-3 materiałów i na tej wykonać parę prototypów, służących później wyborowi najlepszego rozwiązania.