Nośnik reklamowy ma na celu dotarcie do szerszej grupy odbiorców. W jaki rodzaj reklamy zainwestujemy zależy od kilku czynników. Najważniejszy jest odpowiedni dobór środków reklamy.
Nośnik reklamowy może mieć różne formy, ale jeden cel, dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów. Jaką przybierze formę, uzależnione jest od zasobów budżetowych danej firmy. Najczęściej wybieraną formą reklamy są media drukowane. Do podstawowych rodzajów należą czasopisma i gazety. Informacje o promocjach i produktach można zamieścić w magazynach lub gazetach lokalnych. Formą reklamy są również recenzje dziennikarskie, które określane jako artykuły sponsorowane. Przy nieco wyższym budżecie firmy decydują się na przekaz radiowy lub telewizyjny. Nieco tańsza zdecydowanie jest reklama radiowa ze względu na niższe koszty produkcji. Jednak reklamy telewizyjne mają ustalane stawki w zależności od czasu emisji, pory dnia oraz programu, podczas którego dana reklama jest wyświetlana. Do nośników reklamy zewnętrznej zalicza się tablice wolnostojące, billboardy, citylight, strip oraz neony sklepowe.
Od lat istnieje hasło „Reklama dźwignią handlu”. Krótko mówiąc, oznacza to pozyskanie klienta w branży, zarówno usługowej jak i sprzedażowej. Działania reklamowe mogą przybierać różne formy. Bardzo popularna stały się gadżety reklamowe. Najczęściej spotykane to torby, plecaki, długopisy, smycze. Rozdaje się je podczas akcji promocyjnych, imprez targowych, czy też konferencji lub szkoleń. Najważniejszą rzeczą, która musi zawierać to logo firmy lub nazwę, Najczęściej również wykonany jest w kolorystyce identyfikującej się z firmą. Wiele firm decyduje się na umieszczenie reklamy na koszulkach, z których korzystają pracownicy firm. Taki nadruk można zlecić firmie WIB, która wykonuje go metoda sublimacji, sitodruku lub haftu komputerowego. Koszulki szyte są z materiałów najwyższej jakości w różnej kolorystyce zarówno w krótkim jak i z długim rękawem.