Logo jest bardzo ważne. Jako że powinno kojarzyć się z firmą, jego zaprojektowanie wcale nie jest takie proste. Jego wygląd powinien przede wszystkim być estetyczny, i kojarzyć się z firmą. Jest jednym z najważniejszych narzędzi marketingowych firmy, utrwalanym poprzez koszulki czy gadżety reklamowe z nadrukiem znaku firmowego. Wiele osób kojarzy logo najpopularniejszych firm, i nawet widząc coś podobnego od razu przenosi się myślami do konkretnego przedsiębiorstwa. Właśnie dlatego logo powinno zawierać kilka istotnych elementów.

Z jakich elementów powinno składać się logo?

Logo, zgodnie z definicją, składa się z trzech części: sygnetu, będącego formą graficzną, logotypu zawierającego nazwę firmy i tageline’u pełniącego funkcję podpisu. Obecnie nie zawsze stosuje się wszystkie elementy, często logo składa się z samego sygnetu. Aby przyciągnąć uwagę i wbić się w pamięć, najlepiej zastosować się do kilku podstawowych zasad. Pierwszym elementem jest prostota. Skomplikowane znaki graficzne są ciężkie do zapamiętania, klient nie potrafi skojarzyć ich z produktem. Znane wszystkim znaki graficzne zazwyczaj są bardzo proste, można je odwzorować jednym pociągnięciem ołówka. Nie tylko wygląd, ale i barwa ma znaczenie. Zbyt duża ilość kolorów może sprawić, że logo będzie wyglądać tandetnie. Lepiej postawić na klasyczne kolory, dopasowujące się do każdego tła. Prostota logo i stonowane kolory są także bardzo pomocne podczas kampanii reklamowych – proste elementy można dowolnie skalować bez strat na jakości, a czarny nadruk wpasowuje się w materiały w każdym odcieniu. Najważniejszą częścią logo jest element kojarzący się z firmą. Logo ma być nie tylko ładne, ale musi wyrażać filozofię firmy, dla której zostało stworzone. Znak graficzny powinien być uniwersalny, możliwy do łatwego odtworzenia na każdym materiale, jak i cyfrowo. Podczas projektowania logo nie warto kierować się aktualną modą. Znak graficzny powinien być ponadczasowy, nie wymagający poprawek co sezon. Najprężniej rozwijające się firmy praktycznie nigdy nie zmieniają swoich znaków firmowych, czasem tylko je odświeżają. Ostatnim ważnym elementem logo jest jasność jego przekazu. Klient musi rozumieć, co oznacza nasz znak graficzny. Niewskazane są ozdobniki nic nie wnoszące do całego projektu. Zachowanie tych zasad pozwoli na stworzenie unikatowego i łatwego do zapamiętania logo firmy.