POLITYKA PRYWATNOŚCI I POLITYKA PLIKÓW COOKIES
Dzień dobry,
Polityka Prywatności i Polityka Cookies którą widzisz przed sobą określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez Użytkowników oraz plików cookies, a także innych technologii pojawiających się na Stronie internetowej www.wib.pl Administratorem danych jest WIESŁAW BOBROWICZ prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą WIB – Przedsiębiorstwo Prywatne Wiesław Bobrowicz, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) o numerze NIP: 5420112671, REGON: 050035258. Adres : ul. Liliowa 18, 15-697 Białystok Zachęcamy do zapoznania się z całością dokumentu, a w razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt na: e-mail sekretariat@wib.pl tel.: 502-687-808 |
I. INFORMACJE OGÓLNE
- Administrator dokłada szczególnej staranności, aby zapewnić poszanowanie prywatności Użytkowników oraz ochrony ich interesów, w szczególności poprzez zapewnienie, że Dane osobowe zbierane przez Administratora za pośrednictwem Strony są przetwarzane wyłącznie dla oznaczonych celów i niepoddawane dalszemu, niezgodnemu z tymi celami przetwarzaniu.
- Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Polityce Prywatności oraz Polityce cookies, a każdego Użytkownika Strony obowiązuje znajomość aktualnej Polityki Prywatności i Polityki cookies, z powodu m.in. rozwoju technologii internetowej, zmian w powszechnie obowiązującym prawie czy też rozwój Strony poprzez np. korzystanie z nowych narzędzi przez Administratora.
- Polityka Prywatności i Polityka plików cookies obowiązuje od: 10.04.2025r.
II. DEFINICJE UŻYTE W POLITYCE
- Administrator / Sprzedawca – WIESŁAW BOBROWICZ prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą WIB – Przedsiębiorstwo Prywatne Wiesław Bobrowicz, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) o numerze NIP: 5420112671, REGON: 050035258. Adres : ul. Liliowa 18, 15-697 Białystok
- Strona i/lub Sklep internetowy – strona internetowa i blog znajdujące się pod adresem www.wib.pl
- Formularz – miejsca na Stronie, które umożliwiają wprowadzenie Danych osobowych przez Użytkownika, we wskazanych w nich celach np. w celu kontaktu z Użytkownikiem.
- Dane osobowe – wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.
- Newsletter – oznacza bezpłatną usługę świadczoną drogą elektroniczną, usługa cyfrowa, przez Administratora na rzecz Użytkownika poprzez przesyłanie listów elektronicznych, za pośrednictwem których Administrator informuje o wydarzeniach, usługach, produktach i innych elementach istotnych z punktu widzenia Administratora.
- RODO – oznacza Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady EU2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych).
- Ustawa o ochronie danych osobowych – ustawa z dnia 10 maja 2018 r. oochronie danych osobowych (Dz. U. 2019, poz. 1781 z późn. zm.).
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344.z późn. zm.).
- Ustawa Prawo Telekomunikacyjne – ustawa z dnia z dnia 16 lipca 2004 r.Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2024 r. poz. 34 z późn. zm.).
III. CEL PRZETWARZANIA DANYCH
Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora w celu:
- Prowadzenia działalności promocyjnej i marketingowej przez Sprzedawcę drogą elektroniczną, polegającej na informowaniu o Sprzedawcy i jej działalności, prowadzeniu komunikacji dotyczącej usług świadczonych przez Sprzedawcę i ich jakości, w szczególności z wykorzystaniem udostępnionego w tym celu adresu poczty elektronicznej, na podstawie: art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady /UE/ 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. urz. UE L2016, Nr 119, s.1) [dalej: RODO];
- Wykonywania zawartych umów lub podjęcia działań (na żądanie Klienta) przed zawarciem takich umów, na podstawie: art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
- Wykonywania umów z podmiotem, którego Klient jest przedstawicielem w kontaktach z Sprzedawcą lub podjęcia działań przed zawarciem takich umów, na podstawie: art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
- Rozpatrywania reklamacji lub odstąpienia od umowy zawartej na odległość – na podstawie: art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO;
- Prowadzenia działalności promocyjnej i marketingowej przez Sprzedawcę drogą inną niż elektroniczna, w szczególności zaś: informowania o Sprzedawcy oraz jej działalności, udzielania odpowiedzi na zadane pytania, na podstawie: art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
- Prowadzenia działalności promocyjnej i marketingowej przez Sprzedawcę drogą elektroniczną, w szczególności zaś: wysyłki Newsletterów, na podstawie: art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- Prowadzenia pomiarów statystycznych dot.: Sklepu internetowego; użytkowników Sklepu internetowego i ich preferencji; monitorowania ruchu w Sklepie internetowym; rozróżnienia użytkowników Sklepu (bez ich identyfikowania); zapewnienia bezpieczeństwa Sklepu internetowego i świadczonych w ramach Sklepu internetowego usług (m.in. wykrywania przypadku nieprawidłowego funkcjonowania Sklepu internetowego); bieżącego udoskonalania jakości usług świadczonych w ramach Sklepu internetowego i dopasowywania ich do preferencji użytkowników, na podstawie: art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- Zapisywania danych w funkcjonalnych, analitycznych i niezbędnych plikach cookie, wykorzystywanych do prawidłowego działania Strony internetowej oraz gromadzenia danych z jej podstron – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a i b RODO;
- Kontaktu telefonicznego, mailowego lub za pośrednictwem aplikacji do komunikacji na odległość w zakresie danych osobowych zwykłych oraz innych niż dane zwykłe – na podstawie: art. 6 ust. 1 lit. a i b RODO;
- Wystawiania faktur, rachunków lub spełniania innych obowiązków wynikających z przepisów podatkowo-rachunkowych, w tym w celach archiwalnych – na podstawie: art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- Zapewnienia rozliczalności i wykazania spełnienia obowiązków nałożonych na Administratora przepisami prawa, w tym tworzenia rejestrów i innej dokumentacji wynikającej z RODO – na podstawie: art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- Ustalenia, dochodzenia i obrony przed roszczeniami, na podstawie: art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
- Przechowywania danych dla celów archiwalnych i dowodowych, na potrzeby zabezpieczenia informacji mogących posłużyć do wykazania faktów – na podstawie: art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
- Świadczenia usług drogą elektroniczną – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
IV. PRAWA KTÓRE CI PRZYSŁUGUJĄ
Użytkownikowi przysługują następujące prawa w odniesieniu do swoich danych osobowych:
- Dostęp do danych osobowych, czyli możliwość uzyskania informacji na temat przetwarzania swoich danych, w tym celów i podstaw prawnych przetwarzania – na podstawie art. 15 RODO;
- Sprostowanie danych, czyli prawo do poprawienia nieprawdziwych lub błędnych danych oraz ich uzupełnienia, jeśli są niekompletne – na podstawie art. 16 RODO,
- Otrzymanie kopii danych, czyli możliwość uzyskania kopii danych przetwarzanych przez Administratora – na podstawie art. 15 ust. 3 RODO;
- Usunięcie danych, czyli prawo do żądania usunięcia danych, które nie są już niezbędne do realizacji celów, dla których zostały zebrane – na podstawie art. 17 RODO;
- Ograniczenie przetwarzania, czyli prawo do żądania zaprzestania wykonywania określonych operacji na danych, w szczególności w przypadku sporu co do ich prawidłowości lub zasadności przetwarzania – na podstawie art. 18 RODO;
- Przenoszenie danych, czyli możliwość uzyskania danych w ustrukturyzowanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego oraz przekazania ich innemu podmiotowi, jeśli jest to technicznie możliwe – na podstawie art. 20 RODO;
- Sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych, który można zgłosić w dowolnym momencie bez konieczności uzasadniania – na podstawie art. 21 ust. 2 RODO;
- Sprzeciw wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora w innych celach, jeśli wynika to z szczególnej sytuacji Użytkownika – na podstawie art. 21 ust. 1 RODO;
- Wycofanie zgody na przetwarzanie danych, w zakresie, w jakim przetwarzanie odbywa się na jej podstawie, co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed wycofaniem zgody – na podstawie art. 7 ust. 3 RODO;
- Wniesienie skargi do organu nadzorczego, jeśli przetwarzanie danych narusza przepisy RODO; w Polsce organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa) – na podstawie art. 77 RODO.
V. KOMU UDOSTĘPNIAMY DANE?
- Prowadzona przez Sprzedawcę działalność gospodarcza jest wspierana przez podmioty zewnętrzne, którym dane osobowe mogą być udostępniane. W szczególności dane osobowe mogą być udostępniane:
- podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa w zakresie niezbędnym do realizacji ciążącego na Sprzedawcy obowiązku przekazania danych;
- właścicielowi i administratorowi sklepu internetowego;
- podmiotom upoważnionym na podstawie zawartych przez Sprzedawcę umów w zakresie niezbędnym do realizacji wspomnianych umów, w szczególności: mogą być przekazywane podmiotom świadczącym usługi związane z zapewnieniem dostępu do usługi i utrzymywaniem poczty elektronicznej Sprzedawcy lub z prowadzeniem Strony internetowej;
- dostawcom odpowiedzialnym za obsługę systemów informatycznych i zapewnienie prawidłowego funkcjonowania infrastruktury technicznej;
- biurom rachunkowym oraz księgowym w celu realizacji obowiązków podatkowo-księgowych;
- podmiotom umożliwiającym Sprzedawcy dokonywanie zdalnych operacji płatniczych;
- bankom oraz operatorom płatności w celu obsługi transakcji finansowych;
- innym podmiotom wspierającym działalność Sprzedawcy, jeśli współpraca ta wymaga przetwarzania danych osobowych.
- Administrator zastrzega sobie prawo do ujawnienia danych osobowych w sytuacji, gdy taki obowiązek wynika z przepisów prawa. W szczególności może to obejmować obowiązek przekazania informacji odpowiednim organom administracyjnym, organom ścigania, sądom lub innym instytucjom uprawnionym do ich pozyskania na podstawie obowiązujących przepisów.
- Każde takie ujawnienie będzie realizowane wyłącznie w zakresie niezbędnym do wypełnienia nałożonych obowiązków oraz zgodnie z zasadami ochrony danych osobowych przewidzianymi w RODO.
- Administrator przekazuje dane osobowe poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG) wyłącznie wtedy, gdy jest to konieczne, przede wszystkim w związku z korzystaniem z usług podmiotów o zasięgu międzynarodowym. W takich przypadkach dostawcy usług posiadają oddziały lub spółki zależne na terenie EOG, co zapewnia zgodność z europejskimi standardami ochrony danych.
- W związku z faktem, że Administrator korzysta z zewnętrznych dostawców różnych usług np. Meta Platforms Ireland Limited (Facebook i spółki zależne) dalej jako Meta lub Facebook, Google, Microsoft itp. Dane Użytkownika mogą być przekazywane do Stanów Zjednoczonych Ameryki (USA) w związku z ich przechowywaniem na amerykańskich serwerach (w całości lub częściowo). Google i Facebook w oparciu o decyzję wykonawczą Komisji Europejskiej z dnia 10 lipca 2023 r., wydanej na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679,stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony danych osobowych w ramach ochrony danych UE-USA, przeszły system certyfikacji i uzyskały certyfikat potwierdzający zapewnienia ochrony Danych osobowy na poziomie Unii Europejskiej.
- Dane osobowe Użytkowników będą przekazywane wyłącznie odbiorcom, którzy gwarantują najwyższą ochronę i bezpieczeństwo Danych, m.in. poprzez:
- współprace z podmiotami przetwarzającymi Dane osobowe w państwach, w odniesieniu do których została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej,
- stosowanie standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję Europejską,
- stosowanie wiążących reguł korporacyjnych zatwierdzonych przez właściwy organ nadzorczy,
- lub tym, którym na przekazywanie danych osobowych Użytkownik wyraził zgodę.
- Szczegółowe informacje dostępne są w treści polityki prywatności każdego z dostawców tych usług, dostępnych na ich stronach internetowych. Przykładowo:
- Google Ireland Limited:https://policies.google.com/privacy?hl=pl
- Meta Platforms Ireland Limited https://www.facebook.com/privacy/explanation
- Obecnie usługi oferowane przez Google Ireland Limited oraz Meta Platforms Ireland Limited dostarczane są głównie przez podmioty znajdujące się w Unii Europejskiej. Należy, jednakże każdorazowo zapoznać się z polityką prywatności tych dostawców w celu otrzymania aktualnej informacji w zakresie ochrony Danych osobowych. MailerLite może przechowywać część Danych w Stanach Zjednoczonych lub korzystać z dostawców usług z tego kraju, jednakże Dane przetwarzane są głównie w Unii Europejskiej.
VI. JAK DŁUGO PRZECHOWUJEMY DANE?
- Dane osobowe są przechowywane przez czas niezbędny do realizacji celów, dla których zostały zebrane, zgodnie z poniższymi zasadami:
- dane przetwarzane na podstawie zgody – do momentu jej cofnięcia lub osiągnięcia celu przetwarzania;
- dane przetwarzane w związku z zawarciem lub realizacją umowy – przez czas negocjacji, realizacji współpracy oraz przez okres przedawnienia roszczeń;
- dane przetwarzane w związku z obowiązkami prawnymi Administratora – przez czas wymagany przepisami prawa, w tym prawa podatkowego, rachunkowego oraz RODO;
- dane przetwarzane na podstawie uzasadnionego interesu Administratora – do czasu skutecznego wniesienia sprzeciwu;
- dane przetwarzane w celach analitycznych i administracyjnych – do czasu zdezaktualizowania się lub utraty ich przydatności albo wniesienia sprzeciwu.
- Dodatkowo dane osobowe mogą być przechowywane w celu ochrony praw Administratora, w tym ustalania, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, zgodnie z obowiązującymi przepisami o przedawnieniu roszczeń.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Niepodanie danych osobowych może jednak skutkować brakiem możliwości skorzystania z danej funkcjonalności strony internetowej, dostępu do określonych treści lub niemożliwością wykonania usługi.
VII. PLIKI COOKIES
-
- Administrator wykorzystuje pliki cookie w celu świadczenia usług drogą elektroniczną oraz poprawy ich jakości, zapewnienia prawidłowego funkcjonowania strony internetowej, w tym usprawnienia nawigacji, zapamiętywania preferencji dotyczących plików cookie, zapewnienia bezpieczeństwa, zarządzania stroną internetową, realizacji badań statystycznych i analitycznych oraz działań marketingowych.
- Podczas pierwszej wizyty na stronie internetowej Użytkownikowi wyświetlany jest komunikat o stosowaniu plików cookie. Komunikat ten zawiera informacje o ich rodzaju oraz umożliwia Użytkownikowi udzielenie zgody na wykorzystywanie wybranych kategorii plików cookie.
- Akceptacja plików cookie powoduje zapisanie na urządzeniu Użytkownika (np. komputerze, telefonie, tablecie) informacji pochodzącej od dostawcy danej usługi. Należy jednak pamiętać, że Administrator nie ma pełnej kontroli nad plikami cookie pochodzącymi od zewnętrznych dostawców.
- Użytkownik ma możliwość zarządzania plikami cookie w następujący sposób:
-
- podczas pierwszej wizyty na stronie internetowej – użytkownik może udzielić zgody na wybrane pliki cookie lub odrzucić ich stosowanie w całości lub części;
- usuwanie plików cookie z urządzenia – użytkownik może usunąć wszystkie pliki cookie, czyszcząc historię przeglądania w swojej przeglądarce. Należy pamiętać, że usunięcie plików cookie powoduje utratę zapisanych informacji, takich jak dane do logowania;
- uniemożliwienie przechowywania plików cookie – możliwe jest skonfigurowanie przeglądarki w taki sposób, aby uniemożliwić zapisywanie plików cookie. Należy jednak pamiętać, że może to wpłynąć na prawidłowe działanie strony internetowej i uniemożliwić korzystanie z niektórych funkcjonalności;
- korzystanie z trybu incognito – w trybie incognito pliki cookie są przechowywane jedynie do momentu zamknięcia przeglądarki, co zapewnia ich automatyczne usunięcie po zakończeniu sesji;
- korzystanie z innych urządzeń lub przeglądarek – w przypadku używania innego urządzenia końcowego, profilu użytkownika na komputerze lub innej przeglądarki konieczne będzie ponowne określenie preferencji dotyczących plików cookie.
- Użytkownik, dokonując zmian w ustawieniach plików cookie, powinien być świadomy, że uniemożliwienie ich zapisywania lub usunięcie może spowodować ograniczenie funkcjonalności strony internetowej. Niektóre treści lub funkcje mogą być niedostępne, a zapamiętane ustawienia (np. preferencje dotyczące plików cookie) mogą zostać utracone.
- Administrator nieustannie doskonali procedury oraz zabezpieczenia danych osobowych, dlatego Polityka prywatności jest regularnie weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana. Użytkownikom zaleca się regularne zapoznawanie się z jej treścią, aby być na bieżąco z wprowadzonymi zmianami. Najnowsza wersja Polityki prywatności jest zawsze dostępna na stronie internetowej.
- Występują dwa rodzaje cookies:
- sesyjne, które pozostają w urządzeniu aż do opuszczenia strony, wyłączenia używanej przeglądarki internetowej lub urządzenia (zależnie od tego, która z powyższych okoliczności wystąpi najpierw), oraz
- stałe, które pozostają na urządzeniu przez czas określony w ich parametrach lub do momentu usunięcia przez użytkownika (zależnie od tego, która z powyższych okoliczności wystąpi najpierw).
- Szczegółowy wykaz Cookies wykorzystywanych na stronie obejmuje:
- _ga – ciasteczka Google Analytics;
- cc_ – ciasteczko zapisujące udzielone zgody na pliki cookies.
- Zgodami na wykorzystywanie cookies można zarządzać z poziomu ustawień prywatności strony lub ustawień wykorzystywanej przez Państwa przeglądarki internetowej.
- Instrukcję wyłączenia obsługi plików Cookies w poszczególnych przeglądarkach internetowych można znaleźć na stronach internetowych ich wydawców.
- Wyłączenie stosowania cookies może zakłócać działanie niektórych funkcji strony i zmniejszać łatwość jej obsługi.
- Rezygnacja z cookies będzie dotyczyła wyłącznie konkretnej przeglądarki. W związku z powyższym stosowne działania będą musiały zostać podjęte w przypadku każdej innej przeglądarki używanej na tym samym lub innym urządzeniu.
VIII. LOGI SERWERA
- Korzystanie ze Strony wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym przechowywana jest Strona.
- Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera. Logi obejmują m.in. adres IP Użytkownika, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym, z jakiego korzysta Użytkownik.
- Logi zapisywane i przechowywane są na serwerze.
- Logi serwera służą do administrowania Stroną, a ich treść nie jest ujawniana nikomu poza osobami i podmiotami upoważnionymi do administrowania serwerem.
- Administrator nie wykorzystuje w żaden sposób logów serwera do identyfikacji Użytkownika.